על הפרויקט

מהפרויקטים הגדולים והמורכבים אשר כלל חציבה ובנייה של שתי מנהרות כפולות, שחוברו על ידי גשר המשתרע מעל עמק ארזים. אחת מהמנהרות נחשבת לארוכה בישראל ואורכה 11 ק"מ. כריית המנהרות בוצעה באמצעות מכונת TBM, מכונת מִנהור יעילה מהמתקדמות בעולם. קוטר המנהרה 10 מטר, ודיפון המנהרה התבצע באמצעות סגמנטים מיוחדים מבטון. בנוסף כרתה שפיר בכרייה רגילה עוד שתי מנהרות שאורכן 900 מטר. שתי מנהרות נוספות באורך 300 מטר כל אחת נִכרו בשיטת Cut & Cover.

כמו כן נבנו שני גשרי רכבת באורך 144 מטר בשיטת יציקה מאוזנת בתבנית מתקדמת, מעל נחל יתלה. הפרויקט כלל גם פורטלים, תשתיות חשמל, בקרה, מים וכיבוי אש.

 

מזמין העבודה: רכבת ישראל
תקופת הביצוע: 2010–2015
היקף כספי: כ-1.6 מיליארד שקלים

צרו איתנו קשר לפרויקט הבא שלכם

לפרטים נוספים